Alla inlägg under februari 2015

Av maria johansson - 28 februari 2015 18:10

Imorgon. Mitt lilla barn blir ÅTTA år. Galet!
Frågade om vi skulle bjuda på kladdkaka...
Barnet himlade med ögonen och svarade;
När jag har en mamma som är världsbäst på tårtor? Tror du jag tänker bjuda på kladdkaka då?
Dum fråga kräver dumt svar.

Önskemålet är en tårta som smakar som en prinsesstårta men ska se ut som en groda, eller ha grodor på sig.
Resultatet får ni se imorgon.

Fick iaf ett riktigt bra recept på tårtbotten som jag tänkte dela med mig av.

Glutenfri tårtbotten

3 ägg
3 dl socker
1 tsk fiberhusk
1 dl hett vatten
2 dl glutenfri mjölmix
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
Vispa ägg och socker riktigt pösigt. Tillsätt fiberhusk och rör om väl. Häll på hett vatten under omrörning. Blanda alla torra ingredienser och rör försiktigt ner dem i äggsmeten. Smöra en form ( c:a 22 cm) och beströ med mjölfritt ströbröd. Häll tårtsmeten i formen.
Grädda i nedre delen av ugnen 30-40 minuter.
Låt kakan kallna en stund i formen innan den stjälps upp

Lycka till!

Av maria johansson - 28 februari 2015 18:06

Från Apoteket kom för ett par veckor sedan...
Och det är verkligen som de säger. Det är MYCKET saker....

Nu är det bara att försöka provsmaka/baka allt som vi fått köpa också...
Men barnet är glad!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards