Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

Tortillasbröd / tacosbröd

Av maria johansson - 16 januari 2015 07:40

När fredagen kommer.... Då är det många som brukar ha tacosmys... Så även vi.
När jag stod och skulle skriva handlingslistan så slog det mig att det inte heter vetetortillas för intet. Vad göra? Jo, baka egna såklart!
Sagt och gjort!
Jag använde mig endast av mjölmix denna första gången, vilket jag ångrar lite i efterhand, kanske borde tagit lite majsmjöl i, för att få en annan smak. Nåväl, såklart var vi tvungna och smaka och barnet blev nöjd! Och resterande familjemedlemmar också!

Recept;

8 dl mjölmix (jag tog Lailas)
1 tsk salt
1 tsk bakpulver
2 msk rapsolja
2 1/2 dl vatten

Blanda samman alla ingredienser till en fast, men ändå smidig deg. Dela i 12 delar och kavla ut varje del till ett jättetunnt runt bröd.
Grädda varje bröd på torr varm stekpanna ca 1 minut på varje sida! Det går snabbt och lätt att bränna dem!
Det går alldeles utmärkt att frysa dessa och plocka fram ett i taget!

Men experimenten med tortillasbröd fortsätter. För detta kanske egentligen är mer som ett gott tunnbröd...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria johansson - 15 mars 2015 10:25

Detta gamla ordspråk är något min son tagit fasta på! På lördagarna stiger han gärna upp vid 05.15... Så en lördag för några veckor sedan suktade han efter scones... Och varför ska inte han kunna få scones? Jag är av den åsikt, att allt som vi glut...

Av maria johansson - 14 mars 2015 10:44


Så här blev den.... Och 8-åringen blev mäkta nöjd. Så även gästerna! Botten blev mycket luftig och god! Denna blir det alltidni fortsättningen när tårtor ska göras ...

Av maria johansson - 28 februari 2015 18:10

Imorgon. Mitt lilla barn blir ÅTTA år. Galet! Frågade om vi skulle bjuda på kladdkaka... Barnet himlade med ögonen och svarade; När jag har en mamma som är världsbäst på tårtor? Tror du jag tänker bjuda på kladdkaka då? Dum fråga kräver dumt ...

Av maria johansson - 28 februari 2015 18:06


Från Apoteket kom för ett par veckor sedan... Och det är verkligen som de säger. Det är MYCKET saker.... Nu är det bara att försöka provsmaka/baka allt som vi fått köpa också... Men barnet är glad!! ...

Av maria johansson - 27 januari 2015 18:26


Blev det till middag idag! Hemmagjorda chicken Nuggets och en potatis&morotsbulle till. Tyvärr lyser salladen med sin frånvaro på tallriken då jag är sjuk och inte orkat åka och handla! Men detta måste ni pröva! Nuggets:en gjorde jag av kyc...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards